Villkor & Avtal

Avbokningsregler

Avbokning ska ske senast 14 dagar i förväg, då helt utan debitering. Vid avbokning 13-8 dagar före planerat tillfälle debiteras 75% av besöks/dygnskostnaden. Vid avbokning 7 dagar eller senare före planerat tillfälle debiteras hela kostnaden med undantag vid sjukdom och uppvisande av läkarintyg eller veterinärintyg . Blir en resa inställd (som bokats via resebolag) gäller även detta som giltigt skäl till avbokning mot uppvisande av intyg.

Hembesök
Våra hembesök inför den ambulerande tjänsten är helt kostnadsfria men avtalad tid behöver avbokas senast 24h före avtalad tid annars debiteras 200kr för inställt besök.

Betalning
Betalning gällande Pensionatet sker direkt vid incheckning av katt. Antingen via vårt företagsswish som står längst ner på hemsidan eller via fakturering (obs- önskar man fakturering ska det meddelas 1 vecka före incheckning) .
Gällande den ambulerande tjänsten sker betalning senast 3 dagar efter vårt sista besök via vårt företagsswish som står längst ner på hemsidan (önskas fakturering meddelas detta vid vårt första hembesök hos er när vi går igenom avtal. (betalningspåminnelse efter förfallodatum 50 kr)

Försäkring & vaccination

Alla katter ska vara försäkrade och vaccinerade enligt rekomendationer mot kattpest och kattsnuva. (kattsnuva 1gg/år, kattpest var 3e år. Vistas katten utomhus regelbundet ska katten även behandlas med Frontline "spot on" (senast  1 vecka före ankomst till pensionatet (mot fästingar och loppor). Dessa krav ställer vi för att vi ska kunna garantera en trygghet och säkerhet för alla våra katter och kattägare som besöker oss. Är man osäker på kattens hälsostatus vill vi att man gör en hälsokontroll hos en veterinär och skickar intygen till oss senast 2 veckor före incheckning på pensionatet. Försäkringsbevis och vaccinationskort uppvisas vid första hembesöket eller vid ankomst till pensionat.

RUT-avdrag

För att kunna nyttja RUT-avdraget gäller att man inte tidigare under året har utnyttjat sitt fulla belopp för dessa tjänster. Om det visar sig att man redan utnyttjat hela beloppet så förbehåller vi oss rätten att fakturera resterande summa till kund. RUT-avdraget gäller endast vid bokning av den ambulerande tjänsten.

Nyckelåterlämning 

Vid bokning av den ambulerande tjänsten ser vi helst att återlämning av ev. nyckel sker vid uppbokat tillfälle 2-3 dagar efter hemkomst. Vi vill inte lägga dessa i brevlådan direkt efter avslutat besök på grund av säkerhetsskäl. Vid risk för att det blir förseningar av beräknad hemkomst så vill vi ha en möjlighet att komma tillbaka till katten om ett extra besök blir nödvändigt. Har man kodlås och eller larmsystem ska detta gås igenom vid hembesök. Vid ev. försening av hemkomst ska detta meddelas så fort som möjligt till oss. 

Veterinärbesök

Jag godkänner att Skegrie kattservice tar min/mina katter till veterinär om akut situation uppstår. Detta medför en kostnad på 350kr/timme för den tid som vi avsätter för ett veterinärbesök. Alla utlägg som görs vid veterinärbesök faktureras till kattägaren. Skegrie Kattservice ska alltid kontakta ägare innan beslut tas om att åka till veterinär.